YPCO / FAQ

YPCO is er voor de werknemer én voor de werkgever. YPCO streeft naar een langdurige relatie tussen werknemer en werkgever. Het is daarom van groot belang dat de communicatie tussen de partijen helder is. De werkgever helpen we om het jonge talent beter te begrijpen, het jonge talent helpen we om zichzelf bij de werkgever te ontwikkelen.

Over het antwoord op deze vraag zijn de meningen verdeeld. Stereotypes doen weinig recht aan het individu. Er bestaat een risico dat je bij het hebben van een bepaalde leeftijd direct de sticker van millennial opgeplakt krijgt en daardoor gestigmatiseerd wordt. Jij als individu verdwijnt.

Maar de cijfers liegen er niet om. Uit onderzoek van Arboned blijkt dat naar schatting 100.000 van de 1,3 miljoen millennials thuiszitten met burn-outverschijnselen. De toename van burn-out gevallen gaat onder jongeren ook sneller dan onder andere groepen.

De andere aanpak zit hem vooral in het contact blijven maken. Blijf continu in gesprek met het jonge talent en weet wat er speelt. Zowel privé als in het werk. Zoek uit waar de jonge medewerker behoefte aan heeft hoe hij of zij zich wil ontwikkelen. Luister naar ze en kijk naar hun behoeften. Bespreek realistische doelstellingen en maak een plan. Veel millennials leggen de lat voor zichzelf (te) hoog. Als werkgever kun je daarin een belangrijke rol in spelen.

Toch nog een paar vragen?

Heb je vragen of wil je met ons praten over de mogelijkheden binnen jouw organisatie? Laat een berichtje achter via ons contactformulier.

OVER ONS

YPCO helpt organisaties om jong talent aan te trekken en
langer vast te houden.

De huidige jonge generatie staat bekend als koppig en eigenwijs, maar vooral ook ongeduldig. Dat leidt tot het gevreesde jobhoppen. Zij make n graag deel uit van een team, houden niet van hiërarchie en zijn mondig genoeg om hun kritiek te uiten. Daardoor ze tten zij de bedrijfscultuur op scherp.

De huidige jonge generatie staat bekend als koppig en eigenwijs, maar vooral ook ongeduldig. Dat leidt tot het gevreesde jobhoppen. Zij maken graag deel uit van een team, houden niet van hiërarchie en zijn mondig genoeg om hun kritiek te uiten. Daardoor zetten zij de bedrijfscultuur op scherp.